Alle priser er eks. mva

Ofte stilte spørsmål


Hvordan oppretter jeg bruker?

Det er enkelt å opprette bruker hos oss, på forsiden øverst til venstre finner du en lenke som heter "Logg inn", trykk på denne og du vil få intrukser videre for hva du må gjøre for å opprette ny bruker. Eller du kan trykke her.


Hvordan logger jeg inn på min brukerkonto/profil?

Gå til forsiden og du vil finne lenken "logg inn" øverst til venstre, her vil du få intrukser på hva du må fylle inn for å logge inn på din profil. Får du problemer kan du ta kontakt med oss på Chat eller epost.


Hvordan endrer jeg kontaktinformasjon på min profil?

Du finner din kontaktinformasjon inne på din profil. Du må først logge inn øverst til venstre på forsiden, du navigeres da direkte til "min konto". 

Her kan du endre:

  • Navn
  • Brukernavn/epostadresse
  • Fakturaadresse og leveringsadresse
  • Påmelding/avmelding til nyhetsbrev


Kan jeg endre antall eller ta bort produkter fra handlekurven?

Du kan når som helst før du har fullført handelen, fjerne varer eller endre antallet i handlekurven. Du kan enten gjøre det etter at du har lagt alle varer i handlekurven eller fortløpende. 

Handlekurven finner du som et grønt ikon oppe til høyre, når du har lagt en vare i handlekurven vil det ligge et tall som indikerer hvor mange varer du har i din handlekurv. 

Trykk på ikonet og du blir navigert videre. Når du står i handlekurven, vil du se en søppelkasse bak alle ordrelinjene. Ved å trykke på denne sletter du hele ordrelinjen. 

Ønsker du å endre antallet på ett eller flere produkter, trykker du bare i ruten hvor antallet står og du kan endre manuelt. Det kommer da opp en knapp som sier "oppdater". 


Kan jeg avbestille en ordre som er ferdig bestilt og betalt?

Workeasy.no benytter et avansert automatisert lager, og det er roboter som plukker alle våre pakker. Når du legger inn en ordre, så går den til plukking i løpet av noen få minutter. Vi har derfor ikke anledning til å avbestille ordre når de først er lagt inn. 

Vi anbefaler heller at du tar kontakt med oss på live Chaten eller epost til kundeservice, så finner vi en løsning. 


Kan jeg spore pakken min?

Vi sender med sporing på alle våre ordre, vi benytter Bring/Posten med mindre annet er avtalt. 

Når varene er plukket og pakket, vil du motta en ny epost fra oss som inneholder sporingsinformasjon. 

 

Er det trygt å utlevere mine kortdetaljer til workeasy.no når jeg betaler for varer på nett?

Workeasy.no lagrer ikke kortinformasjon eller annen informasjon knyttet til betaling. Selve transaksjonen håndteres av Svea Finans som er en profesjonell finansiell aktør. All kortinformasjon er kryptert og følger norsk lov. 


Leverer Workeasy.no overalt i Norge?

Vi leverer til hele landet, naturlig nok tar det kortere tid å få varene levert til sentrale strøk. 

Vi leverer også til Svalbard. 


Kan jeg velge annen leveringsadresse enn den adressen som er registrert i Brønnøysundregisteret?

Ved at vi benytter Svea Finans som betalingspartner har vi anledning til å tilby "differensiert" leveringsadresse ved fakturakjøp. Det betyr at du som kunde kan bestille varer for din bedrift/organisasjon, men få den levert til en annen adresse enn det som er registrert i Brønøysundregisteret. Ofte er dette et problem ved fakturakjøp, men ikke hos oss.

Vi vet at det ikke alltid er slik at varene som bestilles, nødvendigvis skal til hovedkontoret. Det kan være ulike prosjekter, dere er kanskje på farta eller hva vet vi. Du skal få varene din du ønsker. 

Det eneste vi krever da, er at du identifiserer deg med bankID. Det er en ekstra sikkerhet vi og Svea ønsker oss, for å unngå svindelforsøk. Dette er god sikkerhet for deg som kunde også, så slipper du at andre misbruker din informasjon. 


Hvordan returnerer jeg en vare?

Som gjestebruker:

  • Ta kontakt med kundeservice via Chat (10-15 alle hverdager), kontaktskjema utenfor åpningstid eller epost til: support@workeasy.no
  • Vi tar så kontakt med deg i forhold til hvordan vi ønsker å motta/hente varen.

Som innlogget bruker:

  • Inne på "min konto" har du en lenke som heter " Mine returer". Her vil du få anledning til å kjøre en såkalt "RMA" forespørsel på dine ordre, enten hele eller deler. 
  • Følg instruksjonene på nettsiden og en returordre vil bli genereret. 
  • Vi tar så kontakt med deg i forhold til hvordan vi ønsker å motta/hente varen.

 

Kan jeg kjøpe varer og betale med faktura hos workeasy.no?

Ja det kan du, vi tilbyr fakturakjøp via Svea Finans som vil være de som håndterer betalingen i etterkant. De tilbyr p.t 14 dagers betalingsutsettelse. 

Det gjøres en kredittvurdering av din organisasjon før hver ordre. 

Det er også mulig å handle ved bruk av kredittkort. 



Hvor raskt får jeg varene jeg har bestilt på workeasy.no?

Vi kan dessverre ikke garantere for hvor raskt du får varen, det ligger på transportøren og kan påvirkes av ytre forhold som for eksempel været, trafikkork og annet. 

Det vi kan love er at alle ordre som er lagt inn før klokken 12 på hverdager, blir pukket, pakket og sendt samme dag. Vi prioriterer høye postnummer først, slik at de som bor lengst unna får så gode forutsetninger for å motta varen raskt som mulig. 

  • Normal leveringstid er 1-2 dager på østlandet og de største byene sør for Trondheim.
  • Normal leveringstid er 2-4 dager i øvrige områder. 
  • Dette er med forbehold om at varene er tilgjengelig på lager i det øyeblikket de skal leveres. 

Workeasy.no tilbyr også en stor mengde varer som ligger på eksterne lager, disse varene bestilles fortløpende og plukkes raskt. Men de kan ha noe lengre leveringstid, da noen varer sendes fra utlandet eller andre steder i Norge. 

  • Erfaring tilsier at stort sett alle varer er levert innen 5-7 dager
  • Gjelder i stor grad IT varer, elektrovarer, Toner og blekk

 

 

Jeg har problemer med å handle på workeasy.no, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss enten via Chat (i vår åpningstid 10-15 på hverdager), vårt kontaktskjema utenfor åpningstiden eller på telefon 62 12 60 00. Så hjelper vi deg. 


Hvordan leveres min bestilling?

Se våre retningslinjer for "frakt og levering" nederst i vår nettbutikk. Avhengig av hvilken fraktmetode du velger så leverer vi deretter. 

Alle varer leveres i solide esker/poser pakket for sitt formål. At det skal sendes trygt frem til kunde. Vi benytter 3. partslogistikk levert av Wittusen & Jensen, og emballasjen vil ha deres logo på seg. 

Workeasy.no sin logo og bedriftsinformasjon vil stå på fraktetiketten. 

 


Hva koster det å få levert en vare fra workeasy.no?

Vi tilbyr fri frakt ved kjøp over kr. 700 og vi benytter bedriftspakke som fraktmetode på fri frakt. Dette betyr at du mottar varen på døren mellom 09-16 (sjåføren tar kontakt med deg ca. 30 min før).

Vi benytter Bring sine fraktmetoder og har lagt inn noen faste beløp og noe som utregnes basert på volumvekt og hvor det skal sendes. 

Alt kommer tydelig frem for deg som bruker før du kommer til betaling. 

  • Post i butikk - Her gjøres det en utregning basert på volumvekt av total ordre og hvilket postnummer vi skal sende til. 
  • Bedriftspakke - Kr. 179 over hele landet
  • På døren 16-21 - Kr. 219 over hele landet
  • Stykkgods (store leveranser) - Kr. 199 Over hele landet
  • Express over natt 09 - Kr. 499 over hele landet

 

Hva gjør jeg om en vare er ødelagt ved levering?

Se våre retningslinjer for "retur og reklamasjon". 


Kan jeg angre et kjøp på workeasy.no?

Da vi kun godtar handel med bedrifter, foreninger og organisasjoner så følger vi bestemmelsene i Kjøpsloven. 

Angrerett gjelder kun når avtalen inngås mellom en forbruker og en profesjonell selger, jf. angrerettsloven § 1. ”Forbruker” er i angrerettloven § 6 bokstav e definert som: ”fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet”.

Om du angrer anbefaler vi uansett at du tar kontakt med oss, så hjelper vi deg.